Scoor je plek met Woosh!
De Woosh! app is gratis te downloaden in de Apple App Store en de Google Play Store.
Heb je een vraag? Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan even contact met ons op via info@wooshapp.nl. We helpen je graag!
Vervelend! Maar gelukkig kun je heel eenvoudig een nieuw wachtwoord aanmaken. Als je in het inlogscherm in de app bent, zie je onderin een knop ‘Wachtwoord vergeten?’. Klik hierop en geef het e-mailadres op van jouw account om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Je kunt je wachtwoord ook herstellen via deze link. Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan even contact met ons op via info@wooshapp.nl.
Een baan reserveren, bijvoorbeeld bij jouw vereniging, kan op twee verschillende manieren: via de Woosh! app of via de specifieke reserveringspagina van een vereniging. De webpagina kan je opvragen bij jouw vereniging. Wil je liever een reservering doen via de Woosh! app? Dat gaat zo:
Ja, en dat zal het voorlopig ook zeker nog blijven! We hopen met de app zoveel mogelijk mensen te activeren om vaker in beweging te komen. Je kunt op alle speellocaties gratis inchecken en je scores vastleggen. In de toekomst kan het zijn dat je moet betalen om een baan bij een vereniging te reserveren via de app, maar dat is nu dus niet het geval.
De QR-code sticker heeft een unieke code die op elke aangesloten Woosh! baan geplakt kan worden. Je kunt de QR-code scannen met gebruik van de app door op ‘Nu Spelen!’ te klikken. Als jij en je medespeler(s) de code scannen, herkent de app dat jullie samen een potje willen starten op die specifieke baan.
Via de app kun je straks gratis één of meerdere QR-code stickers aanvragen. Dat gaat zo:
Deze is over een tijdje helemaal gratis aan te vragen via de app. Open de app, ga naar je profiel en klik op het instellingen-icoon. Scroll vervolgens naar onder en kies voor ‘QR-code aanvragen’. Voer hier het adres in waarop je de QR-code sticker(s) wilt ontvangen, geef op hoeveel je er wilt ontvangen en klik op ‘QR-code aanvragen’.
Je ontvangt de aangevraagde sticker(s) binnen vijf werkdagen op het opgegeven adres.
Dat is heel eenvoudig! Scan samen met je medespelers de QR-code (op de baan) met de app door op ‘Nu spelen!’ te klikken om een speelmoment (wedstrijd) te starten. Vul tijdens of na afloop van het speelmoment jullie scores in en bevestig de uitslag. Het kan ook zijn dat de baan geen QR-code sticker heeft, maar dat deze wel is geregistreerd in de app. In dat geval kun je in de kaart in de app de speellocatie opzoeken en op ‘Hier spelen’ klikken.
Een nieuwe baan moet altijd gekoppeld worden aan een speellocatie. Als er nog geen Woosh! speellocatie bestaat van de locatie waar de nieuwe baan zich bevindt, dan moet die eerst nog geregistreerd worden. Dit gaat zo:
Een baan koppelen aan een bestaande speellocatie kan alleen als je een QR-code hebt aangevraagd. Scan de code met de app en kies ervoor om deze te koppelen aan een bestaande locatie.
Door heel Nederland zijn speellocaties geregistreerd, zoals verenigingen of openbare (buiten)banen.
Om een speellocatie bij jou in de buurt te vinden kun je de kaart in de Woosh! app gebruiken of de kaart op www.wooshapp.nl bekijken.
Ja dat kan! Maar wel alleen als je bij een vereniging een baan reserveert. Je selecteert voor het bevestigen van je reservering je medespelers en kunt de gewenste datum en tijd selecteren.
Dit kun je doen door in het beginscherm van de app op ‘Stuur je vrienden een Buzz’ te klikken. Je vindt hier alle spelers die in dezelfde ranglijst zitten als jij (met uitzondering van de algemene Woosh! ranglijst). Wanneer je de Buzz verstuurt, krijgt diegene direct een melding op zijn of haar telefoon.
Nu nog niet, maar straks wel! We zijn op dit moment bezig met de ontwikkeling van een functie waarbij je zelf een ranglijst kan aanmaken en kan bepalen wie er toegang heeft tot deze ranglijst en in welke periode deze ranglijst actief moet zijn. Superleuk om erachter te komen wie nou echt de beste badmintonner is van jouw vriendengroep of clubgenoten. Nog even geduld!
Klik hiervoor op het meest linker icoon in het menu in de app. Hier zie je al jouw speelmomenten. Als je op een speelmoment klikt kun je de uitslag van dit potje inzien, en als je naar links swipet zie je ook jouw statistieken van dit speelmoment, zoals de duur van het speelmoment en het totaal aantal gespeelde punten.
Jazeker! Dit kun je direct doen na het afronden van een speelmoment, maar ook kun je oudere speelmomenten delen. Ga hiervoor naar de statistiekenpagina in de app, klik op het speelmoment dat je wilt delen en klik vervolgens op het deel-icoon rechtsboven in beeld. Vergeet je tegenstanders niet te taggen!
Zodra iedereen de uitslag heeft bevestigd is het niet meer mogelijk om de uitslag te wijzigen. Dat is wel zo eerlijk 😉
Een gespeelde wedstrijd waarvan de uitslag bevestigd is door alle spelers, is niet meer te verwijderen. Zo kan iemand niet ‘sjoemelen’ met zijn of haar statistieken. Heb je verloren en wil je de wedstrijd verwijderen? Dat gaat dus niet! Meer spelen en meer winnen, dan verbeter je vanzelf je statistieken. Zet ‘m op!
Dit is nu helaas nog niet mogelijk. Maar in de toekomst wel! We denken constant na over hoe wij het platform nog leuker en handiger kunnen maken voor alle spelers. Daarom zullen we dit gaan ontwikkelen, zodat jij eenvoudig je statistieken in kan zien, jouw profiel nog beter kunt beheren en gemakkelijk jouw geregistreerde speellocaties kan wijzigen.
Iedereen die zich geregistreerd heeft in de app als gebruiker zal te vinden zijn in de enige echte Woosh! ranglijst. Voor alle ranglijsten wordt de volgende puntentelling aangehouden:
Winst = 5 punten
Gelijkspel = 3 punten
Verlies = 2 punten
Verlies je veel potjes? Maakt niet uit! Als je speelt, maar verliest, verdien je ook punten. Zo blijf je lekker gemotiveerd om in beweging te blijven. Beweging wordt beloond bij Woosh!
In de ranglijstenpagina kun je verschillende filters instellen, zoals de spelvorm, de speellocatie en een specifieke periode. Zo kun je er bijvoorbeeld achterkomen wie de Woosh! master is van jullie club.
Je kunt in de app de ranglijst van elke speellocatie inzien. Ga hiervoor naar de ranglijstenpagina en klik rechts bovenin op het filtericoon. Hier kun je verschillende filters instellen en elke speellocatie instellen die je maar wilt. Sla de gewenste filters op om de ranglijst in te zien.
Zodra jij een potje hebt gespeeld op één van de banen van een speellocatie, word jij automatisch toegevoegd aan deze ranglijst. Alleen de punten van de potjes die jij op deze locatie hebt gespeeld zijn hier zichtbaar.
Als je gebruik wilt maken van de Woosh! app, dan heb je een SportID nodig om in te kunnen loggen. Als je jouw eigen SportID hebt aangemaakt, dan kun je met deze inloggegevens ook inloggen bij andere apps die onderdeel zijn van Sportunity.nu, zoals Sprint, Kantinebaas, Boulesbaas en SKIWE. In ons privacy beleid lees je hoe we met jouw gegevens omgaan.
Hoewel we natuurlijk hopen dat je altijd een Woosh! gebruiker wilt zijn, kun je in jouw instellingen je profiel verwijderen. Jouw persoonsgegevens worden dan na uiterlijk twee weken verwijderd. Als jij namelijk een baan hebt gereserveerd bij een badmintonvereniging waar een persoon heeft gesport die het coronavirus bij zich heeft gedragen, dan kan de vereniging inzien welke personen in contact met die persoon kunnen zijn geweest. Na afloop van deze twee weken zullen jouw gegevens volledig uit ons systeem verwijderd zijn. Dit betekent wel dat we dan ook jouw credits en statistieken niet later nog terug kunnen halen als je toch weer mee wilt spelen.
Leden kunnen met de app elkaar op een leuke en innovatieve manier uitdagen en scores bijhouden om zo de Woosh! master van de vereniging te worden. Daarnaast kan het platform jouw vereniging verbinden met de regio en potentiële nieuwe leden.
Ook is het mogelijk om via Woosh! toegang te krijgen tot jullie eigen reserveringssysteem. Zo kunnen leden of niet-leden (tegen betaling) een baan reserveren. Hiermee kun je als vereniging een nieuw verdienmodel ontwikkelen.
Top dat ook jouw vereniging aan de slag wil gaan met het Woosh! reserveringssysteem! Om toegang te krijgen tot jullie eigen dashboard vragen we je om een mail te sturen naar info@wooshapp.nl. Geef dan even de volgende gegevens op:
Let op: De beheerder dient zelf alvast de Woosh! app te downloaden en zich te registreren met ditzelfde e-mailadres, alleen dan kan je ook toegang krijgen tot het dashboard.
Het is mogelijk om met meerdere beheerders toegang te krijgen tot het dashboard, maar dit kan je als beheerder zelf instellen zodra je eenmaal toegang hebt tot je verenigingsdashboard.
Tot en met maart 2021 zal het reserveringssysteem gratis beschikbaar zijn voor verenigingen. Vanaf april 2021 blijven de basisinstellingen in het dashboard wel beschikbaar voor alle verenigingen. Om vanaf april 2021 naast de basisinstellingen nog gebruik te blijven maken van het reserveringssysteem heeft de vereniging de reserveringsmodule nodig, waarmee je niet alleen de banen op de vereniging beschikbaar kan stellen voor reserveringen, maar ook de banen betaald kunt verhuren. Een mooie manier om nieuwe inkomsten te genereren en nieuwe leden te werven. De kosten voor deze reserveringsmodule zullen € 12,40 per maand zijn.
We streven ernaar om de reserveringsmodule zo laagdrempelig mogelijk te houden voor verenigingen, en dus zo goedkoop mogelijk. Wanneer er 65 of meer badmintonverenigingen de reserveringsmodule afnemen zullen we de maandelijkse kosten verlagen naar € 9,70.
Als jouw vereniging ervoor kiest om de reserveringsmodule af te nemen dan kun je na 3 maanden de licentie maandelijks opzeggen. Van iedere betaalde reservering gaat 15% naar Woosh!, zodat wij het reserveringssysteem in de lucht kunnen houden en een deel van dit percentage zal ingezet worden voor de promotie van het platform.
Ja, het is mogelijk om met meerdere beheerders toegang te krijgen tot het dashboard. Als beheerder van het reserveringssysteem kun je eenvoudig zelf instellen wie er allemaal toegang moeten krijgen tot jullie verenigingsdashboard.
Let op: De extra beheerder(s) dienen zelf alvast de Woosh! app te downloaden en zich te registreren met ditzelfde e-mailadres, alleen dan kun je hen ook toevoegen als beheerder aan het dashboard.
Ja, dat is mogelijk. Zo kun je voorkomen dat gebruikers maanden vooruit al een baan reserveren bij jouw vereniging. Om de instellingen hiervoor aan te passen kies je in het menu van het reserveringsdashboard voor het kalender-icoon (met sterretje). Scroll een klein stukje naar beneden om het limiet op vooruit reserveren in te stellen.
Je kunt overigens als beheerder elke reservering annuleren via het dashboard. De persoon die de reservering heeft geplaatst krijgt dan een melding van de annulering.
Ja, dat kan! In het reserveringsdashboard kan je dit instellen op verenigingsniveau, maar je kunt ook per baan opgeven of die te reserveren is voor leden, niet-leden of allebei. Om dit mogelijk te maken is er een koppeling gemaakt met het ledensysteem van Badminton Nederland: als iemand zijn of haar lidnummer toevoegt in het SportID (Woosh! account), dan wordt er herkend van welke vereniging diegene lid is. Het is daarom belangrijk om aan je leden te vragen om hun lidnummer toe te voegen aan hun profiel.
Het reserveringssysteem wordt ontwikkeld in meerdere fases:
Fase 1 (gereed)
Het gefaseerd weer opengaan van de verenigingen en alle clubs voorzien van een laagdrempelig reserveringssysteem om haar banen door leden en niet-leden beschikbaar te stellen voor reserveringen. Dit zal bestaan uit een dashboard voor de clubs en de ontwikkeling van de Woosh! app voor de spelers, waarmee de reservering gedaan kan worden.
Fase 2 (gereed)
In deze fase zullen er uitgebreidere configuratie mogelijkheden in beschikbaarheid voor leden en niet-leden komen. Denk aan het instellen van banen; je kunt dan in het dashboard instellen welke banen in bepaalde tijdsblokken alleen te reserveren zijn voor leden. Ook zal in fase 2 een web-versie van het reserveringssysteem beschikbaar zijn, waarmee je ook via web een reservering kunt doen.
Fase 3 (januari 2021)
In deze fase zal het verhuren van banen inclusief een betaalfunctie mogelijk zijn, om ook niet-leden te kunnen ontvangen.
Tijdens ‘Fase 3’ van de ontwikkeling van het reserveringssysteem zullen verschillende nieuwe functies toegevoegd worden. Het zal dan voor niet-leden ook mogelijk zijn om bij jullie vereniging een baan te reserveren (tegen betaling). Zo kunnen verenigingen een nieuw verdienmodel toevoegen, naast het werven van leden en bijvoorbeeld barinkomsten.
Op de hoogte blijven van ontwikkelingen? Meld je aan voor de Woosh! nieuwsbrief (onderin de pagina) en volg Badminton Nederland op social media. Je kunt ook altijd contact met ons opnemen via info@wooshapp.nl.
Dat is niet mogelijk, aangezien de vereniging wil weten welke personen er aanwezig zijn (geweest). In Fase 3 van het reserveringssysteem is het wel mogelijk voor iemand met SportID (het Woosh! account) om ook mensen zonder een SportID toe te voegen aan je reservering. De namen van deze personen moeten dan bij aankomst op de vereniging alsnog doorgegeven worden, zodat de beheerder van het reserveringssysteem deze namen kan invoeren.
Een nieuwe baan moet altijd gekoppeld worden aan een speellocatie. Als er nog geen Woosh! speellocatie bestaat van jouw vereniging, dan moet die eerst nog geregistreerd worden. Dit gaat zo:
Als je als vereniging al toegang hebt tot jullie eigen Woosh! dashboard, dan kun je hier eenvoudig een nieuwe baan toevoegen. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan even contact op via info@wooshapp.nl.
Ja, dat is mogelijk. Zo kun je voorkomen dat gebruikers in één keer veel reserveringen doen. Om de instellingen hiervoor aan te passen kies je in het menu van het reserveringsdashboard voor het kalender-icoon (met sterretje). Scroll een klein stukje naar beneden om het limiet op vooruit reserveren in te stellen.
Je kunt overigens als beheerder elke reservering annuleren via het dashboard. De persoon die de reservering heeft geplaatst krijgt dan een melding van de annulering.
Ja, dat kan eenvoudig via jullie reserveringsdashboard! Kom je er niet helemaal uit? Stuur dan even een mailtje naar info@wooshapp.nl.
Dit was wel het geval, maar inmiddels kun je ook een reservering doen via de unieke reserveringspagina van een vereniging. Je kunt de exacte link hiervan vinden in jullie dashboard.
Wel is het nog steeds noodzakelijk om een SportID (Woosh! account) te hebben alvorens je een reservering kunt doen.
Dit kan via jullie eigen verenigingsdashboard. Hier kun je banen toevoegen of verwijderen, maar ook kun je de informatie van jullie Woosh! speellocatie (vereniging) aanpassen en reserveringsinstellingen wijzigen. Wil je graag toegang krijgen tot het dashboard? Stuur dan even een mailtje naar info@wooshapp.nl.
Deze zijn over een tijdje helemaal gratis aan te vragen via de app. Open de app, ga naar je profiel en klik op het instellingen-icoon. Scroll vervolgens naar onder en kies voor ‘QR-code aanvragen’. Voer hier het adres in waarop je de QR-code sticker(s) wilt ontvangen, geef op hoeveel je er wilt ontvangen en klik op ‘QR-code aanvragen’.
Je ontvangt de aangevraagde sticker(s) binnen vijf werkdagen op het opgegeven adres.
De data van alle reserveringen bij jullie verenigingen wordt niet verwijderd uit jullie dashboard. Tenzij iemand ervoor kiest om zijn of haar SportID (Woosh! account) te verwijderen. In dat geval zijn wij namelijk verplicht om de persoonsgegevens van hem/haar te verwijderen. Maar dit gebeurt pas na twee weken, zodat jullie in het geval van een coronabesmetting nog twee weken inzicht hebben over de personen die de afgelopen twee weken op jullie vereniging geweest zijn.
In dit stappenplan leggen we uit hoe je een baan kunt reserveren via de Woosh! app.
Als je een reservering doet bij jouw vereniging, is het gewenst om jouw aanwezigheid te registreren met de Woosh! app. In dit stappenplan lees je hoe je dit doet.
Woosh! Roadmap